Min godaste Pizzatomatsås

Ja den här såsen tycker jag blir god,låt den puttra medan degen jäser och du stökar med fyllningen.

1 burk passerade tomater
2 msk tomatpure
2 vitlöksklyftor
2 msk olivolja
2 tsk socker
1 buljongtärning
chiliflakes(hoppa över om du  vill !)
örtkryddor

Fräs vitlöken i oljan,pytsa i resten av ingredienserna (utom örtkryddorna, de rör jag i när såsen nästan puttrat klart) och låt det koka på svag värme utan lock,
 Vill du ha ett rödprickigt kök så har du hög värme ha ha !
Jag är lite nojig och vill ha tomatsåsen slät så har jag krossade eller hela burktomater mixar jag dem ,men det är ju jag det.
Gör dubbel sats när du ändå håller på så är du säker på att det räcker till alla 4 pizzorna.
 Perfekt att stoppa i frysen nästa gång det krisar och Dolmio inte gömmer sig i skafferiet.
Jag vill ha ett väldigt tunt tomat lager men det kanske inte du vill.
Ja du fyller med vad du vill men jag älskar salami och lök!
Grädda i 250 grader högt i ugnen 8-10 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0