Spelkurs och ny fiol!

Jag har varit på spelkurs igår kväll och idag.
Vi höll till i Parteboda och Ulf Andersson lärde ut enormt roliga låtar från Jämtland.
 Trodde väl att det skulle bli bra men inte sååå bra.
 Pigga låtar som lät svåra men som ändå fastnade rätt snabbt(ja ja vi får väl se om en dag eller två.)
Det var inte bara vi i spelmanslaget som var med utan tre spelmän från Bräcke och min vän Ulla från Ockelbo.
Måste ses mer Ulla!
Dessutom  köpte jag en ny fiol !!!
Hur kul som helst, kanske blir så kul så  jag kan spela ensam här hemma nu  utan att jag plågas!

 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Kul att läsa din blogg.Tack för tipset! Jag är
imponerad!!

2008-04-06 @ 20:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0