Vinlotteri

Ja visst låter det smart att vara med i ett vinlotteri när man inte dricker vin? Ha ha men då kan jag tala om att vi har   roligt och dessutom förstår ni ÄTER vi alltid något gott. 
Det spelar ingen större roll om jag inte vinner heller.

 Jag missar säkert något som inte kan känna hur gott det är med vin till maten och köttet och osten och chokladen och bla bla bla. Däremot tycker jag om rödvinssås och min egen rödvinstoddy som innehåller max 10%vin resten vatten, citron och socker,det får räcka det!

Hatar dessutom att gå in på systemet och handla,går att räkna på en hand tror jag när det hänt och jag har kommit på vad det beror på. Det är min mormor Märtas fel, hon har varit död i många år nu men ni förstår att när jag kliver in genom dörrarna där så hoppar hon upp och sätter sig på min axel och knackar och påminner HUR HIMLA FEL det är att gå in på den här affären, och hon lyckas.
Dessutom blir jag otroligt stressad och beter mig som en snattare fast just den här butiken är väldigt svårsnattad, hörs nog tror jag om nån krossar monterglasen eller?
Det är också hon som får mig att säga samma idiotfras vid disken
-Ja jag ska ha 2 flaskor till vinlotteri men själv tycker jag inte alls om vin utan jag tycker bara om lite cider så ta något bara.
 Visst låter det som en typisk" alkoholproblemfras" för hon bakom disken som dessutom alltid är från By lär ju skita fullständigt i om jag gillar vin eller inte!!!!!

Tro nu inte att jag inte tyckte om min mormor för det gjorde jag och hon är med mig ibland när jag lagar mat också men det tar vi en annan gång.

Ing-marie och Viktoria bjöd på tacopaj,skinkpaj,fefferonisar,sallad och såser som var hur gott som helst.
Till kaffet fick vi vackra petitchouxsvanar som jag måste testa någon gång fast jag kanske gör svanar som dyker efter mat! Måste bara berätta att jag bad Anita fota eftersom hon är proffs på det men kruxet var att jag ställt in kameran i filmläge(fotokurs???). Man lägger ju inte ut en film utan att fråga skådisarna om det är ok!



image74
image76

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Ja du Karin, mormor lyckades bättre med dig än med mig när det gäller vin.
Mormor är med i mitt kök ibland också. Hon var nog rätt duktig.... Hon jobbade ju bl a på mässen där de fixade mat åt de som jobbade med flottninge på Ljungan i Kvissleby. Morfar Axels styvmor (hans riktiga mamma dog ju när han föddes) var kokerska på Svartviks herrgård. Där har vi lite påbrå.
Fick du nässlor hos mormor någon gång? Hon brukade åka till fäbodvallen och plocka nässlor. Sen gjorde hon nässelsoppa och stuvade nässlor. Det var gott och säkert supernyttigt. Det är snart nässeldags. Jag har aldrig gjort något på nässlor men det är kanske dags i år...
Hoppas att du får en skön helg!
Kramar från kusin

2008-04-26 @ 11:32:24
Postat av: Anonym

Mig fick hon på de där hucklena med skumplast i,det du!
Visste inte att hon jobbat med mat, du har bättre släktkoll än jag. Vet inte om jag fick nässlor hos mormor men mamma plockade och jag åt upp mina sista för 1 månad sen. Kollade igår men det dröjer ett tag till här.Nästa gång vi träffas kan vi väl göra nässelsoppa?Känns skönt med ledig helg och jag vet att pappa blir ompysslad på sjukhuset. Kan jag knoppa hos dig om han blir kvar till veckan?

2008-04-26 @ 12:06:08
URL: http://chiliconkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0