Folkmusik och räkkväll

Jag hade en kanondag igår på stämman i Lucksta, det var lite folk men de som var där var det kul att träffa.Kameran lämnade jag hemma!!!! Dagen började med workshops med Delsbo och Medelpadslåtar och visstuga. Jag känner bara att det är så himla kul men varför åker jag inte iväg och spelar mer på somrarna då, ja det finns ju kurser och träffar på vintrarna också?  Det roliga var att låtarna fastnade såå bra ända tills vi stod på scenen några timmar senare och skulle spela upp, men alltså VAD SPELAR DOM NU?
 Ingen ton hemma i knoppen på mig så det var bara att stampa takten, le och försöka hitta igen några toner!
Den här musiken lyssnar jag aldrig på hemma då vill jag ha helt annan musik ,så på hemvägen igårkväll då var det Takida och annat dunk i bilen.

När jag kom hem åt vi räkor, tände lite ljus och tittade på One tree hill med dottern.
Jag gjorde en liten dipsås till räkorna som jag trodde skulle bli tjock men det blev den inte men god ändå.
Den passade bra att ringla över salladen och räkorna på mackan.

Min räkdipsås 3 pers

1 äggula
1/2 dl olja
2 msk citronsaft
2 tsk sambal
3 msk hackad dill
salt, peppar

Vispa äggulan och droppa sakta i oljan. (Det var här jag trodde det skulle bli majjo men äggulan var kall så det kanske berodde på det, nån majjoexpert som vet?)
Vispa i det övriga och smaka av med salt och peppar. Ta mer sambal om du vill ha hot sås men jag tyckte det här var lagom.

Kommentarer
Postat av: Mia

Detta måste jag testa när vi äter räkor nästa gång, låter ju super! Vilken trevlig blogg!

2008-09-05 @ 11:42:09
URL: http://mammasmat.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0