Hallon och hat

Ja nu pratar jag inte om mina bär i frysen utan en bok som jag nyss läst (tack Marina för lånet!)
Det finns tre böcker i serien, de två andra heter "Smultron och svek "och "Vinbär och vemod".
 De är skrivna av Eva Svedenmark och Annica Wennström och handlingen utspelar sig i Östersund.
Nu är inte det här en bokblogg jag vet men i de här böckerna så finns det  recept lite här och där!
Kul och lättsam läsning är det också.
Låna dom eller köp dem på bokhandeln eller här vettja!

Här är ett recept ur boken på plättar som jag gjorde till efterrätt idag.
Jag förstår inte riktigt varför för jag bestämde mig igår att bara äta mat den här veckan.......
Men vad gör man när det står grädde där som snart går ut ? Jo just precis plättar!

Hallon och chokladplättar
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
en nypa salt
3 dl mjölk
2 msk solrosolja (jag stekte i smör)
1 msk socker
1 ägg
1 dl hallon
1 dl hackad mörk choklad

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Kommentarer
Postat av: carolina

hallon och choklad är ju underbart ihop. och plättarna lät ju inte helt fel alls! mumma!

2008-08-19 @ 19:23:13
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: KarinW

Carolina dom blev jättegoda!

2008-08-20 @ 07:35:17
Postat av: Hanna

Mmm... låter jättegott! Dom böckerna måste jag läsa... kul när det utspelar sej i Östesund, jag bor ju där!

2008-08-20 @ 18:33:52
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: KarinW

Ja extra kul om du är "surjämte" själv är jag "klyktattare" men gillar böckerna ändå! Ha ha

2008-08-20 @ 19:09:56
Postat av: tina

Vilka lyxplättar! Nästa gång får du bjuda mig vetja! :)

2008-08-21 @ 12:51:32
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: mimmismat

Fint med lite boktips, gott verkar det också!

2008-08-21 @ 22:55:28
URL: http://mimmismat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0