Rocky road fudge

Nu är det färdigstökat i mitt hus, granen är klädd, klapparna inslagna, det är städat och pyntat och nu ska vi smaka skinkan. Hade det varit för 10 år sedan har man varit halvt medvetslös nu men man lär sig. Maten är ändå viktigast eller hur?(ironi!!!)
Jag har kommit på att jag bara bakat tre sorters kakor till jul men jag har gjort dom som jag gillar bäst, ha ha så ego var jag! Sju sorter brukar jag ha men det får bli ett annat år det.
Men jag har gjort lite godis istället!
Klicka här så får du receptet
Jag tog 2,5 dl av mandel, hasselnötter och valnötter och 2,5 dl ädelstenar (chokladöverdragna jordnötter)och"sockerbitar". Men det är gott med dumlekolor och kokosprickar eller vad du nu gillar.



NU VILL JAG ÖNSKA ALLA EN RIKTIGT RIKTIGT GOD JUL!


Tack Vicke för lånet av bilden!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

God Jul Karin, hoppas du får en fantastico julafton!

2008-12-24 @ 10:13:40
URL: http://www.who-cut-the-cheeze.se
Postat av: Molly

God jul & Gott Nytt År önskar jag dig också :)

2008-12-24 @ 13:57:47
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

God Jul & Gott Nytt År Karin!!

2008-12-24 @ 14:39:51
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Kristina J

Hej Karin! Provade dina julköttbullar, jättegoda!!!GOD JUL önskar vi dej och din familj från Janssons.

2008-12-24 @ 18:30:39
Postat av: Natta

GOD JUL! :D

2008-12-24 @ 23:46:56
URL: http://nirv.blogg.se/
Postat av: Marianne "storätae

2008-12-25 @ 15:10:53
Postat av: Marianne "storätarn"

Familjen hälsar och tackar för de smarriga kakorna. Farmor stannar och åker med oss till S-vall på måndag. Så enda chansen att ses "en famille"(= hela konkarongen) är på nyårsdagen. Det är lite kris här jag har snart läst ut min sista bok och biblioteket är stängt. Har Du någon bra att låna ut?

2008-12-25 @ 15:15:25
Postat av: KarinW

Kristina: God Jul till er alla, vad kul att köttbullarna blev bra. Hoppas vi ses snart!



Talade du om att det var experimentkakor?

Kom hit du och låna böcker av mig bara, är det ok med kokböcker? Ha ha jag har några andra också!

Tveksamt om vi kan på nyårsdagen men vi får kolla upp det.

2008-12-25 @ 22:39:02
Postat av: anonym

bajskorv!!!!

2010-12-16 @ 18:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0