Snabbaste pytten i pannan

Visst är det kul med rester ibland?
Inte när det är blä-rester och pytonpanna utan när det är små trevliga duttrester och det hade jag idag.
Ris lite grönt och goda kryddor blir nästan alltid gott tycker jag.

RISPYTTIPANNA
kycklingbitar
1 paket bacon
3 dl kokt ris
paprika
sockerärtor
hot paprika
stark curry
vitlök
salt, peppar
smör

Fräs kött, grönt och sist av allt riset i stekpannan och krydda allt vad du kan!



Nu ska jag rycka fiolen och åka till Parteboda och spela med Spelmanslaget och Durspelarna.
Grytan på spisen ska mannen få passa för det är middagen tills imorgon det!

Kommentarer
Postat av: carolina

vad bra vardagstips du har! önskar att min mamma kunde blogga också, för vi åt liknande hemma när jag bodde hemma ;-)

2008-12-02 @ 22:39:39
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Karin W

Carolina:Det är perfekt med rispytt och man slipper slänga småduttar av mat.Du får peppa din mamma eller ge henne en blogg, jag fick min av dottern när jag fyllde år i April!

2008-12-02 @ 22:54:33
Postat av: Petra

Ser smarrigt ut!!

2008-12-03 @ 13:54:02
URL: http://egokick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0