Kycklingpasta

Nu har jag varit ute och lekt trädgårdsmästare. Jag trodde inte att mannen skulle fixa till mitt lilla land med jordfräsning före midsommar men där hade jag fel! Nu är det bara ett litet land med fyra sängar så det större välplanerade med träram runt det blir till nästa år(?). Jag vill ju gärna ha värsta landen men det där att rensa och sköta om njaaa....
I ungarnas gamla sandlåda har jag ett litet örtland som precis nu skulle behöva vatten men jag orkar inte med det nu. Myntan och har skjutit skott utan skötsel så det är väl såna växter jag ska.
 
Schweizisk grönmynta


Här kommer ett recept som jag har fått av Maria i Östavall som inte jag testat än men som verkar gott tycker jag.
Kanske det blir en test på fredag då om man orkar äta varm mat i den här hettan!

500g kycklingfile
1 msk olja
1 gul lök
ca 150g champinjoner
2,5dl matlagningsgrädde
1 ask färskost med vitlök eller örter
2 paprikor
3 msk hackad basilika,persilja eller 1 -2 tsk torkad örtkrydda
salt, vitpeppar


Strimla kycklingen och bryn den i oljan i en panna/gryta.
Tippa i hackad lök och skivade champinjoner och låt det fräsa.
Häll i grädden och färskosten och låt de "smälta" ihop.
Tärna paprikorna och tillsätt dom, låt det puttra någon minut.
Smaka av med salt peppar och örtkrydda.
Servera till nykokt pasta.


Kommentarer
Postat av: Micke Agstam

Smakade detta hos Maggan o Maria i onsdags, det godaste jag smakat på länge. tack för ett bra recept.

2008-11-07 @ 21:29:32
Postat av: Karin

Men vad kul Micke både att maten var god och att du hittat hit till mig!

Du kanske har något favvorecept?

Ha det bra/Karin

2008-11-08 @ 10:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0