Midsommarstudent!

Ja igår firade vi Lisastudent och stugan var full av släkt och vänner. Eftersom jag är tidsoptimist och faktiskt förberett och planerat all mat så räknade jag med en stund i solen på dagen men vetni så blev det inte. Jag donade med mat fast utan stress från morgonen tills gästerna stod på bron klockan fyra. Anledningen att det ofta inte stämmer i min planering är att jag kommer på mera saker att laga och baka under tiden jag håller på. Men det är precis sånt jag älskar!
Ändå hade jag köpt mycket färdigt som bara var att garnera och lägga upp.
Peter påminde mig när nästan alla tagit mat att jag hade glömt att fota maten innan,typiskt!


Det här åt vi både igår och idag
Matjessill                                                                                                                                                      
Gravad lax med sås♥                                                                
Rökt regnbåge med wasabisås♥                                                                            
Smörgåstårta (tack svärmor för den!)
Kallskuret kött,skinka och salami
Marinerad kyckling
Bulgursallad
Potatissallad
Grillad paprikasallad
Mangosalsa♥
Frukter
Foccacia
Italienskt lantbröd♥
Ost
Kryddsmör♥

♥=recepten finns på min blogg

Lisa marinerade världens godaste små vitlökar.
 Jag hade köpt en stor burk "picklade" vitlökar som nästan var gratis på Konsum.
En stooor burk för bara 30 spänn!

 Det här rörde hon ihop och la klyftorna i
olivolja
sambal
 tomatpure
citron
chili (både färsk och flakes)  
soltorkade tomater                                                   
färsk koriander
salt, peppar

Så efter den här helgen blir det gott med pannkaka och blodpudding!
Jag lägger ut de andra recepten pö om pö.                                                                                                                                                                                                                                                                        

 

 

Trackback
RSS 2.0