Midsommartårta

På midsommardagen ska vi fira Lisas student här hemma med mat,släktingar och hela baletten. Det blev lite sent men förra helgen var hon inte hemma och vi alla var trötta efter begravningen och allt runt den.
Jag gillar att förbereda saker och det är bra det för jag är ändå tidsoptimist i köket. När jag såg den här Midsommartårtan i Buffetidningen så var saken biff!
Dessutom var den lätt som en plätt att göra och nu ligger den i frysen och coolar ner sig. (Jag hade varken lust att slänga eller spara de där 3 äggvitorna som blev över från moussen så de åkte i kakan plus lite x-tra mjöl, jag är en obotlig receptförstörare!!)
Garnera med jordgubbar är allt som ska göras. Jag ska göra en prinsesstårta också för jag har köpt ett färdigkavlat marsipanlock för första gången. Fusk är tillåtet i mitt kök men jag är bra avundsjuk på alla duktiga tårtbloggare!



Midsommartårta


Kommentarer
Postat av: Anna på jobbet

Den där tårtan kollade jag också in... den såg riktigt smaskig ut. Du får meddela senare om den var så god som den såg ut!!! Vi hade faktiskt en liknande som bröllopstårta- den kan jag längta efter ibland. Tänkte bjuda på den när vi firar 1-årig bröllopsdag :)

2008-06-16 @ 22:28:08
Postat av: carro

muums, jag längtar!

2008-06-17 @ 14:31:35
Postat av: Karin

Är du hemma än Anna? Visst är det en himla kul fråga att få? Vi ses imorrn på jobbet!

Carro jag räknar med att du kommer!

2008-06-17 @ 15:10:29
Postat av: Linda

Jag kollade precis runt efter lite tårt-tips och denna tårtan ser ju perfekt ut. Trevlig midsommar!

Postat av: Anna på jobbet

Ja..:) Jag ska väl gå 2 veckor ÖVER tiden den här gången kan jag tro!!! Vi ses imorgon!

2008-06-17 @ 19:07:34
Postat av: pj

hej karin ! jag önskar dej en trevlig midsommar och lycka till med middagen/

2008-06-19 @ 19:48:27
Postat av: Karin

Tack detsamma Pia! Berätta sedan om du ätit något gott i helgen!

2008-06-19 @ 20:04:36
Postat av: tina

nämen ser man på! den där ligger i vår frys med. ska bli spännande att se imorgon om den är lika god som den ser ut :) glad midsommar!

2008-06-19 @ 23:11:47
URL: http://pickipicki.systrarnaj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0