Bulgursallad med kyckling

Idag blev det en snabb middag hos mig. Det låg en halv kyckling i kylen som passade bra när vi bara var två som skulle äta.

Bulgursallad

1/2 grillad kyckling
2 portioner hel bulgur kokad i buljong
10 körsbärstomater
1 dl kalamataoliver
50 g fetaost
1 liten rödlök
1 dm zuccini
3 rädisor
saften av 1/2 citron
1 msk citronolja
1/2 dl hackad persilja o mynta
salt,vitpeppar

Sås

1 dl turkyoghurt
1 klyfta vitlök
1 tsk persillade eller någon salladskrydda
salt,peppar

Blanda citron,olja och örter med den kokta bulgurn och låt de gärna stå ett tag om du inte ska servera salladen ljummen.
Dela grönsakerna och blanda ihop salladen.
Som sagt den är god både varm och kall,grönsakerna kan ju också fräsas på.
Servera med såsen och ett gott bröd.
Oliverna var supergoda! Dom har jag köpt på Ö&B  och märket var Sun Med. Det är kul när man köper något som kostar 15 kr och som man tror  är skräp och så har man fel och det är guld!
Börjar ni bli trött på mina bilder på det här fatet? Bryr mig inte!
Det här är egentligen ett fruktfat med tillhörande assietter som min mor köpt på loppis,and i love it!

image133


Kommentarer
Postat av: Lumumma

Hittade hit från pickipicki! Och tänk att ikväll har även jag ätit bulgur och kyckling. :)

2008-05-18 @ 20:01:54
URL: http://lumumma.rummet.nu/
Postat av: Anonym

Så gott!! Riktigt somrigt. Denna yoghurt är ljuvlig!!

2008-05-19 @ 14:58:26
URL: http://annamariasmatblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0