Fredagssallad med skinka och ost

Att öppna dörren hemma en fredagkväll och känna lukten av Ajax är så himla underbart och en lukt jag skulle kunna betala för. Nu fick jag väl det egentligen också för dottern som städat huset så fint ville låna bilen ikväll.
Självklart så fick hon det!
Jag har gjort en sallad och dressing och lurat mannen att köpa skinka, ost och bröd på vägen hem från jobbet så det fick bli vår middag idag det.


"SMÅSALLAD FÖR 2"
Isbergsallad
6 små plommontomater
1 mango
1 liten paprika
6 små champinjoner
4 små stekrödlökar

Ja det blir mycket smått när man bara är två som ska äta!


CITRON OCH DIJONDRESSING 2pers
4 tsk citronsaft
2 tsk dijonsenap
2 tsk flytande honung
1/2 dl rapsolja
salt och peppar

Vispa ihop allt utom oljan och droppa sedan i oljan medan du vispar.
Nu kom jag på att det borde bli gott med någon örtkrydda i men det får bli en annan gång det.


Kommentarer
Postat av: carolina

skinkan ser helt sjukligt god ut! vilken mysig fredagsmiddag :-)

2008-11-22 @ 18:35:32
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Karin W

Ja Carolina den var sjukt god också, lufttorkad skinka och sotarskinka med soltorkade tomater!

2008-11-22 @ 19:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0