ÖIF-festen blev kul!

Det blev en bra kväll igår trots att jag mest kände för att ligga hemma i soffan. God mat fick vi, en härligt krämig potatisgratäng, grillad kyckling,  goda skinkor och tomatsallad. Kul var det att laget klivit upp till div 4 igen efter en säsong i 5:an. 
Lotterier gillar jag och vann gjorde jag (kanske ska skriva vi här!) När jag fick syn på en röd snygg Umbrooverall sa jag - Den där ska jag vinna! Och när jag såg stora, goda, smarriga fruktkorgen så sa jag  -Ok , jag tar den också! Och så blev det mina vänner, plus en dörrmatta, en sekatör och en sportbag så vi kunde bära hem grejerna, ha ha!
Kan väl säga att vi köpte ganska mycket lotter också men det var iaf 70 pers på festen.

Idag blev det lite svampplockning med Maria och sedan kom min bror och svägerska och hälsade på lite. Brorsan hade med sig en gåslever och två gåsbröst till mig så nu skulle jag helst vilja vara hemma fr¨ån jobbet imorgon och bara laga något av det där. Köttet skulle visst ligga luftigt och möras rätt länge så det ligger i källaren nu. Lever älskar jag men jag vet inte riktigt vad jag ska trixa till, pate? Pastej? Steka skivor med bacon och kapris? Såg ett recept med en marinad av konjak och madeira men hallå??? Sånt har inte jag hemma i mina skåp.
Någon som sitter på något bra gåstips?
Till helgen ska jag följa med brorsan på älgjakt och det blir kul det men det svåraste blir att hålla tyst så länge!


Kommentarer
Postat av: maria

Kul att äntligen få vara med på bild i din blogg.

Trevligt att vara med på svampplockning.

2008-10-06 @ 19:10:17
Postat av: carolina

Gås kan du ju använda istället för kalkon och göra en "thanksgiving middag". vi gjorde det, snittade brösten och fyllde dem med katrinplommon, bacon och hade jättegod skysås till :)

2008-10-06 @ 20:22:50
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej du! Kul att vinna grejer! traningsoverall ar ju alltid bra.. mina byxor forsvann,, tror jag slangde som nar jag var pa kast-humor en dag :P hihi.

Har just varit pa gymet, harligt. I burgarna har jag en burk tonfisk, en burk blandade bonor (kidney, kikartor, soyabonor..) men vilka som helst funkar. Knacker ocksa i ett agg, och anvander sedan krossade linfron (men vilket mjol som helst gar ju bra). De blir ratt losa sa man far steka forsiktigt. Jag krossar alla ingredienserna (bonorna lamnar jag lite halvt krossade).

Ratt stolt att den har ratten bara kom till liksom, Annas helt egna recept :D Prova vetja!

Pusssss

2008-10-07 @ 07:34:43
URL: http://walkerr.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag behöver ju en overall ;P och en fågel viskade i mitt öra att den tydligen var lång i benen för dej. Sist jag kollade så var jag ju 5-6 cm längre än dej? ;)

2008-10-07 @ 10:22:09
URL: http://lisawalker.blogg.se/
Postat av: KarinW

Maria jag borde gjort bilden större!!!



Carolina jag får lita på dig och testa gåsen med fyllning, gillar inte varma plommon så mycket men bacon lät gott!



Anna vad kul att du trixar till egna recept där på andra sidan! Ska testa dina biffar, klart spännande!





Lisa tyvärr kommer du att drunkna i jackan, den är lite för stor för mig(fast jag verkar inte växt färdigt jag hm.....)

2008-10-07 @ 17:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0