Nudelsallad med köttrester, muuuums!

Här hos mig har det varit internetstrul men det gick ganska bra att avreagera sig på dammsugaren!
Idag har jag cyklat till jobbet för första gången och jag hoppas att det inte var sista (det är bara 5 km dit så det är inget att skryta med )jag måste helt enkelt ta mig i kragen och röra på mig mera.
Middagen idag blev en sallad med "asiensmak" som jag älskar, både syrligt, starkt, salt och lite sött. Ta de grönsaker du har allt passar tycker jag utom tomater. Det här är en perfekt resträtt om du bara har lite kött av något slag över, en tråkig stek eller halvtorr kyckling, några sega grillbitar, ja strimla och krydda på med allt vad du har och gillar!



Inte snyggt med de här ramarna men man vaknar till, eller hur?






NUDELSALLAD 3-4 port
2 paket snabbnudlar
1 gul paprika
1 dm zuccini/gurka
2-3 champinjoner
1 morot
1 dm purjo/vårlök
1 näve ärtskott/salladsblad
1 näve färsk koriander
2-3 hg stekt kött/kycklingkött

Koka nudlarna och spola dom kalla.
Skär/strimla/hacka grönsakerna och blanda allt i en skål.
Toppa med kött och dressingen.

KRYDDNING TILL KÖTTET
2-3 hg stekt kött av något slag
2 msk japansk soya
1-2 msk oystersås/woksås/teriyakisås
peppar gärna szechuanpeppar eller five spice
några stänk sesamolja

Strimla köttet och låt det ligga och gojsa till sig medan du gör salladen!

DRESSING att slå över salladen
1 citron, saft och skal
2,5 msk fishsauce
1 msk rapsolja
2 klyftor riven vitlök
1/2-1 msk honung
chiliflakes/färsk chili efter smak

TREVLIG VALBORG TILL ER ALLA!
Elda lugnt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ser otroligt gott ut Karin!!

2009-04-30 @ 12:52:28
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Anonym

Snygga bilder du får nu Karin, jättekul att se!

Sen måste jag ju säga att dina ärtskott ser så superfina ut. Båda tummarna upp för dig!

Jag kommer över och äter någon kväll;)



Ha en trevlig valborgs med dig och familjen!



P.S Mannen har delat med sig av sitt recept på supergoda hembakta korvbröd.

2009-04-30 @ 18:56:14
Postat av: mimmismat

Det var jag!



Må så gott Mimmi

2009-04-30 @ 18:57:40
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: Karin

Hanna det var inte så tokigt, kul att du svarade på utmaningen!



Mimmi: Tack! Ljuset nu gör det lättare också att få bra bilder eller hur? ha ha sväng hit du bara! Hade du bott närmare hade jag redan varit på studiebesök hos dig! Ha det gött du också och elda lagom. Ska kolla in korvbröden.

2009-04-30 @ 22:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0