Sparris med skinka och ost




Här kommer gårdagens middag som en eftersläntare. Köttrester från fonduen tillsammans med en pastasallad, sås och så sparrisen som skulle ätas först egentligen. Det blev snabba ryck efter maten till Fränsta på innebandycup. Alla "våra" ungdomar var i samma lag så det var extra kul att titta. När det blev tråkiga väntetider åkte vi till Walkers i Byn och hälsade på och fick oss lite glögg och mycket skratt! Real Grym kom 4:a av 12 lag och det var bra tycker jag men jag tror inte alla håller med, det finns vinnarskallar:)
När klockan var 2 sjönk jag ner på kudden men matcherna var inte riktigt slut men det var jag Zzzzzzz

Nu till maten mina vänner, jag vet att sparris är mat man äter på våren då sparrisen kommer från Skåne.... men det var som vid godishyllan, oj det var billigt.... ni vet armen åker bara iväg ... fingrarna plockar och sedan så ligger godsaken där i vagnen. Och inte stod det väl Peru på etiketten? Jag måste läst fel för jag vill så gärna vara miljömupp, suck....men gott var det.

SPARRIS MED SKINKA OCH OST
2-3 sparrisar per person
1 skiva god skinka/lufttorkad skinka per person
ost med smak att riva över

Bryt av änden på sparrisen och skala nederdelen om den är hård.
Koka dom i saltat vatten 2-3 minuter och kyl direkt i en bunke med iskallt vatten.
Rulla ihop sparrisarna med skinkan, lägg i en ugnsform och strö ost över. Har du en mjukare ost så lägg den under skinkan.
Gratinera hett, högt och snabbt under grillen tills osten smält.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0