Asiatisk sallad med chili

 
 
 
Nu är min skatt hemma från Nya Zeeland och det är så härligt! Dessutom är det en motvikt till dagens elände att säga hej till Kerstin och Ruth som jag jobbat med så länge. Men nu blir det till att njuta av familj, semester (som börjar i morgon ) och tänka att det blir något bra av allt till slut!


Igår kom det hit två pojkar Appelgren som bakat surdegslimpa och den var hur god som helst. Anna hade önskat sig limpa med  falukorv så det passade helt perfekt!


Mina fina pak choi har blommat från en dag till en annan hur gick det till?
Men de är så små och fina så vi äter dom ändå, wokar dom gör jag en annan dag när det inte är så varmt.
Jag testade att göra en sallad och den blev väldigt hot men några av oss gillar ju det. Det går lika bra att använda salladskål för här hemma kan man inte köpa pak choi. Den här salladen kan passa finfint som förrätt om man ska äta något asiatiskt eller kanske blanda i nudlar och räkor!




PAK CHOISALLAD
pak choi eller salladskål
mizunakål eller ruccola
bladpersilja
2 morötter
1/2 gurka
1 liten rödlök
färsk koriander
Dressing:
Saften av 1/2 citron
1 klyfta vitlök
chili efter smak
1,5 msk fishsauce
1 msk olivolja
honung

Ja skölj, strimla och hacka det gröna och slå dressingen över!

Nu ska vi åka på Näset och äta svärmors abborre och ta ett premiärdopp, ja jag är en badkruka.
Ha en skööön helg mina bloggvänner!
Trackback
RSS 2.0