Sallad med melon och fetaost



Regn regn regn, vad har vi gjort för ont? Jag hann precis ta min morgonpromenad (ok fm.promenad) innan det drog igång. Idag mötte jag inga djur men igår blev det både älg och räv.
Här kommer sista receptet från förra helgens roligheter. Ja vi har ätit rester i över en vecka nu som ni förstår, nejdå det där var ljug (jag vet att det heter lögn!). Det är gott med en fruktig sallad på en buffé särskilt om man inte bjuder på frukt och det hade inte vi den här gången. Svarta oliver passar bra att pytsa i men de fick leva sitt eget liv i skålar vid sidan om. Man måste vara snäll med olivhatare ibland!

MELONSALLAD
ruccola
isbergsallad
vattenmelon
fetaost
svarta oliver
olivolja
salt och svartpeppar

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Låter verkligen som en god och fräsch sallad.

Måste ta och göra den nån dag.

2009-07-19 @ 20:15:37
URL: http://mimmiumea.blogg.se/
Postat av: Mona

Mm, å själv gjorde jag wok idag och la rödlöken på sidan av, för att vara snäll med "lökhatarna" =) Tänk vad vi är omtänksamma ;-)

2009-07-19 @ 22:02:14
URL: http://monizz.blogg.se/
Postat av: Karin

Mimmi: Testa den Mimmi jag tror inte du ångrar dig!



Mona: Ja vi kanske är för snälla:)Men min lökhatare har faktiskt börjat äta lök nu så det kanske är bra att dalta lite, fast bara lite!

2009-07-19 @ 22:29:27
Postat av: carolina

åh, det andas sommar om salladen! tänker på grekland ;)

2009-07-20 @ 21:02:37
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0