Matjesröra på Leksandsknäcke

Den här röran tänkte jag ha som tilltugg innan studentbuffén var klar men vi var så många i köket så allt gick som en dans och blev klart samtidigt. Jag gillar sällskap i köket, mera!
Perfekt att ställa fram i en skål och brutna brödbitar att lägga röran på.
Ungefär det här rörde jag ihop men det är gott med både äpple och potatis i också men det hoppade jag över den här gången. Flera bloggare har skrivit om ett nytt Vikabröd med whiskysmak som kommer ut till midsommar, det tror jag på tillsammans med den här röran (trots att jag inte gillar whisky hm...!?)

Matjesröra
2 burkar matjessill (125gx2)
4 kokta ägg
1 rödlök
1,5 dl purjolök
1 burk röd stenbitsrom
2,5 dl creme fraiche 34%
1 dl hackad dill
salt, peppar




En skön dag har jag haft idag trots regn och rusk, träffat kompisar och fikat gott vid en öppen spis, myyyysigt.
Det bästa är att jag haft söndagskänsla hela dagen och att det bara är lördag.......

Kommentarer
Postat av: walkerr

Jag haller dej sallskap i koket nar jag kommer hem :) du har absolut ratt i det, ar mkt roligare att pyssla med mat ner man har nagon att prata med!

en ol eller ett glas vin ar inte heller helt fel nar man lagar :P Far jobba pa vinet for din del, hihi.

Sakanr dejj! Saknar er alla dar hemma, kanns som att kah missar sa mkt! Men snart ar jag pa vag och det ser jag fram emot!!

Pusssss

2009-06-14 @ 09:16:21
URL: http://walkerr.blogg.se/
Postat av: mimmismat

Gott det med! Passar fint till midsommar också, det borde vi kanske göra då.



Vår studentfest slutade väl, trots regn och bus.

2009-06-14 @ 22:09:46
URL: http://mimmismat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0