Noblessekakor med kokos och nötter

Jag hittade så goda kakor hos Hallon&Blåbär som jag inte kunde motstå att göra nu i kväll. Alla ingredienser hade jag inte hemma så jag fick snickra om receptet lite. Precis när jag står och rör smeten kommer jag på att mamma bakade liknande kakor när jag var liten som jag tror hette biokakor. De här kakorna blev stora, söta, feta och väldigt goda och det skulle kanske räcka om man gör dom i småbrödsformar med en chokladrullebit på , fast å andra sidan då vill man väl ha 2 .....
Jag ska ta med några och bjuda mina arbetskompisar på i morgon för det blev så många.



NOBLESSEKAKOR
300g smält smör
100g kokos
100g hackade nötter
5 dl havregryn
2 ägg
4dl socker
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl vetemjöl
1 ask noblesse
en gnutta strössel

Slå smöret över kokos, havregryn och nötter och låt de svälla 15 minuter.
Rör i ägg, socker, vete och vanilj och klicka ut i formar.
Grädda i 200 grader i 12-14 minuter och lägg sedan en chokladplatta på varje kaka.
Lite strössel eller hackade nötter är fint på.


Kommentarer
Postat av: K

Nämen guud så gott det där såg ut. Måste dra ut receptet.

Ha en bra midsommar!

Kram!

2009-06-15 @ 21:41:00
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Emilies Skafferi

Mumsigt!

2009-06-16 @ 15:47:00
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Jessica

Din variant med nötter låter ju också hur goda ut som helst.



Ha en bra kväll!

2009-06-16 @ 18:25:08
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Karin

Ja dom blev inte så tokiga, jag hade bara en halv påse kokos. Kanske man kan dra ner lite på sockret.....

2009-06-17 @ 21:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0