Här kommer min citron och rosmarinkyckling!

Min favorit av kycklingar är färska små kycklinglår med ben. Den här kycklingen gjorde jag häromdagen och den blir så saftig och god så ojojoj!

900g kycklinglår
1 dl olivolja
saft och skal av 1 citron
1-2 tsk mortlad rosmarin
1,5 tsk salt
vitpeppar

Blanda ihop alla ingredienserna och låt kycklingen ligga och marinera minst en timme och gärna över natten.
Lägg kycklingen i en ugnsform och stek i ugnen i 200° i  30-40 minuter.
Dra på grillen mot slutet om du vill ha krispig yta.
Va` rädd om den goda buljongen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG VILL HEM OCH ATA DIN MAT! :D hihi.. och traffa er saklart ocksa! hehe

2009-03-25 @ 04:58:23
URL: http://walkerr.blogg.se/
Postat av: Karin W

JAG VILL ATT DU SKA KOMMA HEM OCH ÄTA MIN MAT OCKSÅ JAG LÄNGTAR SOM EN TOK EFTER DIG!

2009-03-25 @ 21:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0