Crepe med svampstuvning

Solsken!
Härligt men nu syns det vilka skitiga fönster vi har i vardagsrummet men det är snart vår!?. Jag tog en liten promenad ner till älven och gissa om jag hamnade mitt i en flisverkstad? Bäverparty! Oj vad dom jobbat, det såg ut som E4:an där dom släpat träden. Jag smög och satt tyst länge men det var nog inte smyga för bäveröron eller också tog dom siesta. Jag hade kameran med fast det inte finns så mycket ätbart ute nu, ja jag är brydd själv faktiskt!



Några bilder från Ljungan.




Lite mat är aldrig fel efter en promenad och jag gjorde crepes av pannkakorna som var kvar sedan igår.

Fyllning eller kylskåpsrensning
trattkantareller
gräddklick
cremefraichedutt
50 g philadelphia
1/2 rödlök
svampbuljong
riven ost på toppen

Jag stekte svamp och lök och sedan fick det koka ihop till lagom stuvning.
På med klet, rull ihop och in i ugnen!




Middagen i kväll kommer att bli det godaste jag ätit på mycket länge men det får ni höra om senare.........

Kommentarer
Postat av: kerstin

Visst har det varit en härlig dag idag! Skönt att du är piggare och uppe på benen igen! Undrar vilken middag det kommer att bli? Surströmming?? Trevlig helg!

2009-11-21 @ 16:28:25
URL: http://mindag-k.blogspot.com
Postat av: Karin

Kerstin: Nu är man back on track!

Härlig dag vi haft tycker jag också.

Men det är inte surströmming......

2009-11-21 @ 17:21:54
Postat av: Jessica

Vilka underbara bilder du tagit. Dina crepe låter dessutom alldeles fantastiskt goda.



Hoppas du får en bra söndag!

2009-11-22 @ 09:39:25
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0