Tunnbrödklämma med varmrökt lax

I går blev det flera timmar i skogen på jakt efter trattis med Kattis! Trattisarna hittade vi inte ens fast det är väldigt mörkt på mitt ställe så jag hoppas de tittar upp snart. Jakten fortsatte på rödgula trumpetisar och det gick mycket bättre vi plockade väl 6-7 liter och nu ligger dom på myggnätet och ska torkas, synd bara att de krymper så.


Efter skogen och dusch så åkte mannen och jag på fest till Tor-Björn och Annika och såklart ska ni få reda på vad gänget blev bjudna på!


Här kommer förrätten!
Jag ser att jag ljuger direkt för det var inte pepparrotsgrädde utan creme fraiche med både pepparrot och wasabi tillsammans med varmrökt lax och ruccola.
Kalasgott som ni förstår!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Visst är det kul att hitta svamp. Vi får boka in en dag till veckan då vi kan fylla våra korgar! Kul att träffa dej en stund på jobbet idag:-)

2009-09-07 @ 15:43:51
URL: http://mindag-k.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Mums, för både svampen och klämman. Blir det mer?

2009-09-07 @ 19:11:26
URL: http://mimmismat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0