Kött med ljuvlig marinad mmmm......

 



Mmmmm, så låter jag när jag äter något gott och det är rätt störande för omgivningen(tror jag)så jag jobbar på att inte säga mmmm hela tiden men det är inte så lätt ska ni veta, mattics ? Men det finns en till i min släkt som låter lika så det kanske är ärftligt! Det var helt omöjligt att vara tyst när mamma bjöd på det här köttet häromdagen......

KÖTT MED DRESSING
500 g färdigstekt rostbiff/tjälknöl/filé/stek, vad du nu har
rostbiffsrecept finns här

Marinad:
1/2 dl rapsolja
1 msk vatten
1 msk balsamicovinäger
2 klyftor vitlök
3 msk hackad basilika
1 tsk salt
1 tsk stött rosépeppar

Hacka och blanda ihop dressingen och ringla den över köttet innan servering!

Jag får knappt några chilisar i år, först växte dom snigelsakta trots värme och näring, fattar ingenting dom brukar ju växa som ogräs.  Sedan hör och häpna har fåglarna ätit upp de tre finaste som jag planterat ute mot söderväggen, bara stammen finns kvar! Gourmet-trastar kanske?!


Kommentarer
Postat av: Martina

Man får låta när maten är god ;-)

2010-08-26 @ 08:25:50
URL: http://www.matochodla.blogspot.com
Postat av: Therese

Men vilka kanaljer som inte kan låta bli grönsakerna, undrar om dom inte fick lite ont i magen, ha ha..

Mmmm säger jag också.

Trevlig helg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0