Lunchmacka eller bruschetta om man så vill!

Hur man gör en smarrig lunchmacka eller......gör sig av med 5 mjuka tomater som ingen vill äta, en salamikorv som datumet gått ut på och lurar i mannen surdegsbröd som han är skeptisk till! Ni kan vara lugna tomaterna var inte mögliga och korven smakade perfekt, visst måste vi börja smaka mer på maten istället för att bara kasta den? Det är pinsamt tomt i kylen här för ingen hade handlat på hela veckan och i morse var det ett gäng ungdomar här och vad dom åt har jag ingen aning om, lugn sa döttrarna vi har ätit! 

LUNCHMACKA
rostade brödskivor
5 urkärnade tomater
1 liten finhackad rödlök
1 hg salamikorv i bitar
1 klyfta vitlök
1 näve basilika
2 msk olivolja 
salt, svartpeppar
riven ost/feta/mozzarella
(balsamicosirap)

Sätt ugnen på grill!
Blanda tomater, lök, salami, vitlök, basilika, olja och kryddor.



Lägg röran på de rostade brödbitarna och strö över osten.
Grilla mackorna högt hett och snabbt!
Extra gott blev det med balsamicosirap på toppen.


Ja här var det bara osten som fattades!

Ser ni det gröna däruppe? Jag fick två margretebunkar av mina barn i morsdagspresent! Som jag tittat och növlat på de där men varit för snål för att köpa. Nu blev jag baksugen också men det är blommor härute som skriker att dom vill hamna i mera jord så baket får vänta!
Just ja en köplista ska jag göra först för mannen ska åka och handla.

Trackback
RSS 2.0