Tapastävling och filorullar!




För att se alla bidrag och för att rösta så klickar ni bara på bilden, mitt bidrag har nummer 12 :)





Ja nu kanske jag måste lära mig och dricka vin också?! Eller också testar ni vinet och jag alla tapasrätterna?
Här kommer en repris från min blogg som bara var ett experiment men som blev riktigt gott (ja det är långt ifrån alla mina grejer som blir det) passar fint som tilltugg eller varför inte på studentbuffén? Just ja det är första gången på 3 år nu som jag inte har någon student hm...konstigt, kanske fixar en av bara farten!

FILORULLAR 16 st
4 ark filodeg
kallrökt skinka
1,5 dl ajvar
1 dl hackad färsk oregano/timjan/basilika
salt, peppar
riven lagrad prästost eller annan ost med smak
smält smör

Tina degen.
Blanda ajvar med örtkryddor, salt och peppar.
Lägg degarken 2 och 2 och pensla smält smör emellan.
Dela i rutor, lägg på ajvar, skinka, ost och gör små rullar.
Grädda med skarven nedåt på bakplåtspapper i ca 10 minuter i 200°


Tack snälla Lisa som är min datasupport!

Kommentarer
Postat av: Nena

smaskigt och lycka till med tavlingen, maste in och rosta nu:))

2010-05-13 @ 23:59:23
URL: http://www.paradiserecipe.com
Postat av: Lindström

Aah! Du kan få komma hem till mig och fixa studentkalas! Den 11:e juni är det som gäller. Vi(jag...) äter i princip allt(and lots of it...;0)). Betalning:blygsam!?

2010-05-14 @ 15:24:58
Postat av: Karin

Nena: Tack! Jag är egentligen ingen tävlingsmänniska alls men jag verkar vara med ändå:)!



Lindström: Ha ha jag kan väl inte ta det roliga ifrån dig Maria?!

2010-05-15 @ 22:56:54
Postat av: sofie

Vad dom såg goda ut. Jag har aldrig gjort något med filodeg.Måste testa att göra dessa!

2010-05-17 @ 19:33:17
URL: http://sofiesrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0