En enkel laxmacka bara.....



Vilken helg jag haft, matbloggsträffen och mässan i helgen var bara helt super! Det var riktigt kul att träffa så många matbloggare och jag hoppas att vi ses igen. Nu gäller det att göra något av alla tips och ideér och allra helst fototipsen. Linnea och Sebastian berättade mycket om när var och hur man får till en bra bild hm....jag skulle behöva både semester och en bättre kamera. Theresia har gjort en såå fin bok "Söta saker" och hur det gick till fick vi också veta.

Stort tack till Kinna, Stellan, Pia och Christoffer som fixat hela grejen och sponsorer (Valio, Fontana och Chill out)

GRATTIS GRATTIS  till Katja som fick årets stora matbloggarpris! Ni måste bara kolla in hennes blogg!

På mässan kryllade det av folk och provsmakningar till höger och vänster. Tyvärr var hälften av lokalen fylld av vinföretag och då hade det ju underlättat om man varit vinälskare, men jag jobbar på det.
Nu var det ju tur att jag hade svaga armar, ingen kylväska och slut på kontanter efter några timmar.
På kvällen blev det REA och god mat på Hamburger Börs.

Det blev inga bra foton på hela helgen (läs: jag hade fullt upp med allt annat) så ni får nöja er med dagens middagsmacka snabbt fixat av:

* Surdegsbröd från Brunkebergs ( psst gratisbröd från helgen)

* Gravad lax som Frida kom hem med

* Saffran och apelsinolja från Sveriges skafferi 

Oljan köpte jag i helgen och när hungern slog till och jag inte orkade röra ihop en gravlaxsås så testade jag den till laxen och hjälp vad gott det blev!



Trackback
RSS 2.0