Korvgryta med curry




Jag fick några smakprov av "Laga Mat" från Kelda och det är ett magert gräddsubstitut utan konstiga tillsatser. Tillsammans med pasta gör den sig bäst tycker jag för den är väldigt krämig. Nu är dock jag en inbiten gräddälskare.......
Jag gjorde en korvgryta till middag idag av det jag hade i grönsakslådan, en bit rotselleri, äpplen och lök och i den tippade jag i "lagamaten" och det bidde gott!



KORVGRYTA MED CURRY
350 g falukorv
100 g rotselleri
1 stor lök
1 stort  syrligt äpple
1 msk curry, smaka dig fram förresten!
2 msk tomatpuré
2 msk olja
1 fp Keldas Laga Mat eller 2,5 dl grädde
salt och peppar

1. Hacka rotsellerin fint och fräs den i oljan 3-4 minuter.

2. Dela sedan korv och lök i bitar och tippa i det i grytan.

3. Låt curry och tomatpuré fräsa med.

4. Lägg sist i det skalade äpplet i bitar tillsammans med grädden.

5. Koka ihop allt och smaka av med mera kryddor.

Jag kokade Druvans Korn och Risblandning till grytan men pasta och potatis är ju lika gott.


Nu ska jag spana efter någon god efterrätt till fredagkväll. Har ni något supergott och enkelt förslag så blir jag glad!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Mums vad gott det låter!!

Det påminner mig om en gryta vi lagade en gång på hemkunskapen.. tror att det var både curry och äpple i den också :P

2010-09-23 @ 10:25:12
URL: http://walkerr.blogg.se/
Postat av: Karin

Gott med korv och curry! Äpple funkar ju också bra tillsammans med det. I helgen vankas det trattkantarellsoppa hos oss eftersom jag gjorde ett bamsefynd med trattisar igår. Ha en skön fortsättning på veckan!

2010-09-23 @ 13:13:52
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com
Postat av: Nena

Jag alskar curry och blandat med korv maste ju vara haftigt. Maste vanta till jag aker hem till Sverige och koper Falukorv eftersom har i Italien ar korven inte alls god:(

Kramar,

Nena

2010-09-23 @ 19:06:20
URL: http://paradiserecipe.com
Postat av: Karin

ANNA:Japp det stämmer, jag tänkte också på den!



KARIN:Trattisar är guld det, har inte varit på mitt ställe än men det ska bli!



NENA:Men du får äta lla goda skinkor och salamisar, AVIS!

2010-09-25 @ 21:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0