Kronärtskockor med smör och citronolja

 



Jag köpte färska kronärtskockor för första gången i helgen, konserverade är helt ok också men det här var såklart godare, pillrigt gott. Skockor finns inte så ofta i affärerna här heller och är rätt så dyra. När Anna frågade om jag ätit färskingar förrut blev jag lite tveksam........njae jag har nog bara sett det så många gånger på mat-tv så jag TROR att jag ätit det. Saknar BBC-food fast det blev många tjatiga repriser där på slutet som jag kunde utantill.

Anna och jag tyckte det här var supergott men mannen tyckte det var mycket jobb för lite mat!

Receptet finns på Tasteline.

Jag gjorde inget citronsmör utan tog smör, citronolja och salt på tallriken och blandade och dippade (inte kameraläge på den geggtallriken!) Citronoljan köpte jag på Julita, deras smaksatta rapsolja var den godaste citronoljan jag smakat, undra om den går att beställa? Vitlöken? Ja den hade jag tänkt ha en klyfta av i smöret men minnet var inte med!

Jag är ute och letar en bra restaurang i Stockholm, har ni några tips? Har kollat på Grill och Jimmys för en av kompisarna tror jag vill ha kött. Själv tyckte jag Bon Bon verkade spännande.

Trackback
RSS 2.0