Premiärgrillning hos oss i solskenet!



Efter regn kommer solsken heter det ju och visst stämmer det! Jag har inte gjort något vettigt på hela dan men humöret är på uppgång och det är kanon det. Vi gräddade våfflor ute till lunch, grillade till middag och efter det tog vi en kvällspromenad och fikade hos grannarna, härlig dag tycker jag men..... imorgon SKA tallriset, röda mattan och julkransen bort från bron! Visst känns det som läge att göra det nu? Jag fattar inte att jag drar på det här som är gjort på en kvart?

Ingen påhittig och piffig marinad blev det men den gick fort att röra ihop!

Marinad till älgsteksskivorna
1/2 dl rapsolja
1/2 dl kinesisk soya
1 msk ketchup
1 msk balsamvinäger
1 klyfta hackad vitlök
1/2 msk torkade örter
1/2 msk grillkrydda

1. Blanda marinaden, lägg den i en plastpåse och lägg ner köttskivorna.

2. Låt köttet marineras minst en timme och gärna över natten.


Jag blandade ihop en sås ungefär såhär!

Grillsås
2 dl creme fraiche 34%
3-4 soltorkade tomater i småbitar
50 g riven fetaost
1 klyfta riven vitlök
1/2 dl hackade örter, basilika tog jag
några stänk tabasco eller sambal
salt och svartpeppar


Kommentarer
Postat av: kerstin

Visst har vi haft ett underbart väder i helgen och det är nog många som har premiärgrillat. Vi har också grillat i helgen (andra gången för mej) och det är ju bara SÅ gott! Hoppas att du får en skön måndag och får ladda dina batterierna.



Och du-"julen varar än till påska". Om 8 månader är vi där igen;=)

2011-04-24 @ 21:19:13
URL: http://mindag-k.blogspot.com
Postat av: karin - trattoria

åh så gott!

2011-04-25 @ 19:59:42
URL: http://trattoria.blogg.se/
Postat av: Coquina

Mums, älskar grillat =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar smycken =)

2011-04-25 @ 21:27:29
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Karin

Kerstin: Ja det har varit helt makalöst väder! ha ett skönt lov min vän!



Karin-trattoria: Yes grillat är kalas det!



Coquina: Jag är ingen smyckesmänniska alls men klart att jag blir nyfiken....

2011-04-25 @ 22:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0