Rödbetscarpaccio





Jag är ingen mästerodlare men fina rödbetor har jag fått i landet som vi har ätit av i omgångar. När vi hade middagsfrämmande förra veckan så blev betorna en förrätt som jag verkligen gillade ( men nu råkar ju jag vara insnöad på rödbetor också).
Varför är nu det här så himla gott då? Jo det är en smakbomb av både salt, sött, surt och beskt och flera olika konsistenser och då blir det yummie!


PÅ VARJE ASSIETT LA JAG:

♥ 1 kokt liten beta i tunna skivor

♥ citronolja, salt och peppar på skivorna

♥ 2 tsk kapris

♥ några rostade valnötter eller andra nötter

♥ en klick getostcreme (mixad chevré med creme fraiche)eller bara smulad ost

♥ ringla över lite honung

♥ färsk koriander, timjan eller persilja


Självklart är det gott med någon skinka eller knaprigt bacon till också.



Tycker du det här verkar joxigt så koka rödbetorna och ät dom ljumna med smör och salt.....mmmm så himla gott!

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Vi köpte en påse rödbetor i söndags och konstaterade att vi har färska rödbetor alldeles för sällan... precis som vi göra varje gång vi äter det!

Som tur är finns det betor kvar så vi kan prova detta!

2011-08-16 @ 19:46:41
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: KarinW

Mårtenssons: Visst är det konstigt att det blir sådär, testa betorna vid tillfälle!

2011-08-21 @ 17:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0