Citronsill, fantastiskt god!



Jag lovar att du inte blir besviken om du gör den här sillen, syrligt fräch med citron istället för ättika. Själv ska jag dra i mig något hett och hälsosamt för halsen känns inget vidare och vem vill bli sjuk nu?



CITRONSILL
5 urvattnade sillfileer
1-2 rödlökar
1 dm purjolök
1,5 dl citronsaft
skal från 2 citroner
1,5 dl socker
3 dl vatten
3 lagerblad
5 nejlikor


1. Koka upp vatten,socker,kryddor, citronsaft och skal och låt lagen kallna.

2. Varva sill och lök i en burk och slå lagen över.

3. Låt sillen få dra i några dagar så blir den godast.




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Här har latmasken slagit till så det blir inte mycket extra till jul i år. Tur att det finns mat på affären!

Är också förkyld men har inte behövt va hemma. Nu njuter jag av lov!!!!

2011-12-21 @ 18:04:18
URL: http://mindag-k.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0