Pasta med bacon, broccoli och tomat



Jamen nu blev jag smågrinig här.....jag raderade den kanske bästa bild jag tagit på en skärbräda!!!! Ta en ny bild då kanske ni tycker men det blir svårt det för ingredienserna på skärbrädan har vi ju glufsat i oss och ja.... här snackar vi I-landsproblem.... men fatta att det för en gångs skull var skärpa och vattendroppar på basilikan!!!!!!

Nu skärper jag till mig och jag får väl vara nöjd att receptet blev bra men det hade blivit snäppet godare med en gnutta chili, typ sambal.


PASTA MED BACON BROCCOLI OCH TOMAT
3 port

250 g färsk pasta

1 paket bacon

100g broccoli  (färsk sparrisbroccoli testade jag, mums)

8-10 småtomater

6-8 champinjoner

1 liten rödlök

2 klyftor vitlök

30-40 g färsk bladspenat

2,5 dl grädde

1 dl kokspad

2 dl riven ost med smak

1 näve basilikablad

salt och nymalen svartpeppar


1. Koka upp pasta vattnet och bryn under tiden bacon och svamp i pannan.

2. Låt de grova bitarna på broccolin koka några minuter först och lägg sedan i pasta och broccolibuketter.

3. Fräs nu med tomater, vitlök och rödlök hastigt i stekpannan, salta och peppra rejält.

4. Tippa av kokvattnet men spara en skvätt på botten.

5. Blanda ner grädden i kastrullen och låt den koka upp.

6. Rör sedan ner spenat,  baconfräset, basilika och riven ost.

7. Rör om och smaka av med mera kryddor och servera på direkten. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Mums så gott det ser ut!!! ;)

2011-03-01 @ 07:43:28
URL: http://walkerr.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du vet väl att bilder som du tar bort på datorn kan återställas om du går in i papperskorgen? Om du inte lyckades radera den på kameran förstås ;)

2011-03-04 @ 22:31:49
URL: http://lisawalker.se
Postat av: Karin

Anna det var inte så tokigt faktiskt!



Lisa jag raderade på kameran......

2011-03-05 @ 19:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0