Pastasallad med kronärtskockor




Ja som jag hotat med tidigare så blir det mera "skockor"och nu hamnade dom i en sallad. Den åt vi till grillat i helgen när Lisa och Frida kom hem med sina pojkvänner.
Jag har haft en innemysardag idag och bara stökat på i sakta mak, tvättat, småplockat,  bakat lite bullar och legat i soffan och kollat på Nigella.
 Det borde vara mera matprogram när det regnar!

PASTASALLAD MED KRONÄRTSKOCKOR 4port
2 stora nävar salladsblad
4 dl kokt pasta
1 burk kronärtskockshjärtan
150 g fetaost
10 st småtomater
1 liten rödlök
Dressing:
3 msk olivolja
1 liten citron, saft och skal
1 klyfta riven vitlök
1 dl hackade örter, basilika, persilja eller det du har
salt och peppar

1. Blanda dressingen och låt den kokta pastan och skockorna ligga i den en stund.

2. Skär ost, tomater och lök.

3. Bygg sedan salladen med det gröna i botten och tomaterna på toppen!


Kommentarer
Postat av: Nena

God pastasallad med feta ost i, liknande den jag forberedere hemma ocksa:))

2011-07-18 @ 17:19:05
URL: http://paradiserecipe.com/?lang=se
Postat av: Katarina

Gott :)

2011-07-19 @ 03:03:27
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Karin

Nena nu ska jag spana in vad du har lagat på slutet här!



Katarina likaså!

2011-07-22 @ 18:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0