Salsa med nektariner



Nu har jag kommit hem efter 2 veckors semester och jag älskar att packa och åka iväg men jag fick allt lite hemlängtan på slutet. Hjälp vad det har växt här hemma! Svärmor har skött om allt och hon har gröna fingrar hon. Jag har längtat lite efter bloggeriet också men det har varit en lat semester och jag har knappt lagat någon mat alls, det kommer kanske några semesterbilder senare. 

Den här salladen åt vi till grillat för ett tag sedan men det blev nektariner istället för mango och det blev riktigt gott det också.


SALSA MED NEKTARINER 4port
3 nektariner
3-4 plommontomater
1/2 rödlök
2-3 msk olivolja
1 msk vinäger
lite honung
salt och peppar
färsk koriander
en näve ruccola eller mizunasallad

Dela, hacka och blanda ihop allt och smaka av med honung och kryddor.

I morgon ska jag börja fixa mat till ett storkalas och ni som känner mig vet ju att då får jag tokroligt! 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Låter gott med nektariner i :)

2011-07-12 @ 02:53:27
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Låter himla gott med nektariner i, det måste jag ta och testa

2011-07-15 @ 21:02:09
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0