Kycklingwok med nudlar



Wokmiddag blev det idag för jag hade kycklingrester och en färdig grönsakspåse i frysen! Det här har varit uttjatad mat som vi nog inte ätit på minst ett år tror jag men när jag handlade sist gled det ner en "wokmixcoopmalay" i vagnen och det måste betyda att wokaptiten är tillbaka. Nu fattas bara min älskade koriander.....


KYCKLINGWOK 3 port
600g wokgrönsaker frysta eller färska
3 dl stekt kycklingkött eller 2 kycklingfileér
1 stor tumme finhackad ingefära
2-3 klyftor vitlök
1/2-1 chili
2 paket snabbnudlar
3 msk olja

"WOKDRESSING"
1/2 dl citronsaft
1/2 dl fisksås
1 msk japansk soya

Sweet chilisås till servering kan vara gott!


1. Koka nudlarna snabbt och spola dom kallt, dela dom en aning är inte fel.

2. Fräs kycklingköttet, ingefära, vitlök och chili i oljan.

3. Lägg det åt sidan och stek på grönsakerna ( vill man ha färg på grejerna så brukar jag tina dom lite annars funkar det ändå)

4. Blanda ihop, kött, grönsaker och nudlar i pannan/woken och slå över wokdressingen.

5. Smaka av om det behövs mera hetta, syra , vitlök eller salt!


Tror det får bli en slö kväll i soffan, hade en fundering om en lång kvällspromenad men jag spar funderingen......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0