Bountymuffins



Här har man haft bloggtorka i en hel vecka och bara ätit blodpudding och fiskbullar...nej inte riktigt men jag har lagat mat till ett kalas som var i fredags så det har jag pysslat med på kvällarna. Tyvärr blev inte maten riktigt som jag tänkt mig men nu har jag ältat det nog och gjort är gjort. Igår var vi på fest med 80-talsmat, räkor till förrätt, kött och hasselbackspotatis och glass au four till efterrätt, tokgott! Sömn efter fest är väl överskattat? Att jag inte lär mig.....kaffe och cocacola är inget för mig....och dessutom fick man en extra bonusvakentimme också!

Det här receptet fick jag av en spelkompis för längesen men jag har lagt i hackad choklad också så det blir Bountysmak.

BOUNTYMUFFINS ca16 st
2 ägg
2 dl strösocker
150 g kokos
4-5 msk vetemjöl
1/2 msk vaniljsocker
150 g smält smör
100g hackad choklad

1. Vispa ägg och socker

2. Smält smöret.

3. Tippa i allt utom chokladen och blanda noga.

4. Vänd ner chokladen och fyll formarna till 3/4.

5. Grädda i 175° i ca 15- 20 minuter.

6. Servera muffinsen kalla annars smular dom.


Nu ska här provsmakas!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Så gott det låter!

2011-10-30 @ 14:47:25
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Bounty är en av fruns favoritchoklad, älskar kokos! Förmodar att muffinsen var smarriga:)

2011-10-31 @ 21:15:00
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0