Marinerad zucchini....eller squash




...fick ju höra av en språkbegåvad kompis att jag uttalar zucchini fel:). Det ska uttalas sukini inte sutjini som jag alltid sagt och eftersom jag vet att hon har rätt så sa jag istället
-Kom får du se vilka fina squash jag har fått :))

Det här blev ytterligare ett litet plock som vi åt häromkvällen tillsammans med ostar, korv och skinkor i världens mysigaste jordkällare när vi firade världens mysigaste Ulla. Tyvärr blev bilderna dimmiga trots att vi inte var det och jordkällaren var ingen jordkällare utan hela rummet var som ett murat valv.....öppen spis i ett hörn....massor av ljus och helt fantastiskt!

 

MARINERAD ZUCCHINI
2 små zucchini
1/2 dl hackad persilja
1 klyfta vitlök
1/2 citron, saft och skal
1/2 dl olivolja
salt och peppar
smör

1. Skiva zucchinin, stek den hastigt i smör och krydda.

2. Blanda det övriga och slå över zucchinin, servera varmt, kallt eller ljummet.


Nu ska jag dra i mig en rejäl dos med svartvinbär och se om förkylningen också drar........l
Trackback
RSS 2.0