Paj med salamie och brie




Ja egentligen är det ingen vanlig paj utan en LCHF paj med en omelettbotten. Om jag är en LCHF-are ? Neeeej bara ibland och just nu är jag en HCHF -are, mycket av allt om man så säger!

Receptet hittade jag hos Milla och du kan fylla pajen med vad du vill, jag la till lite mera fyllning och nu undrar jag om jag inte gjort en sån här och fyllt med ansjovis och lök en gång typ Jansson?

Taaa daaa här var den eller faktiskt dom!






PAJBOTTEN 4-6 port
4 ägg
1 dl grädde
2 msk smör.


♥ Sätt ugnen på 225°.

♥ Vispa ihop ägg och grädde.

♥ Smält smöret i pajformen och häll i smeten.

♥ Grädda till skalet fått en torr yta och fått färg.






FYLLNING
200g brieost
100g salami
1/2-1 paket stekt bacon
4-5 soltorkade tomater
1 liten rödlök
1 näve ruccola, spenat eller lite färsk basilika

♥ Lägg osten i botten och lägg sedan på resten av fyllningen.





TOPPING
1 dl grädde
1 dl creme fraiche
2,5 dl riven ost med smak

♥ Blanda ihop toppingen och toppa pajen jämnt med den.

♥ Grädda i ca 15-20 minuter.


Det kändes hårt att stoppa dom här i frysen för de luktade väldans gott.....men de ska ju plockas upp framöver

Kommentarer
Postat av: Mia

Mums, jag som är lchf:are (nästan) jämt blev grymt sugen nu - receptet sparas till helgen! Tack :-) Grymt fina bilder, förresten!

2012-02-09 @ 06:53:38
URL: http://www.sexbarnsmamma.se/10912064
Postat av: Fröken Dill

Mmmmm, frågan är om inte brie och salami ÄR den bästa pajfyllningen?

2012-02-09 @ 14:31:24
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: Råbert

ÅÅÅhhhhh! Måste, måste, MÅSTE prova!! Tack för receptet:) Hoppas ni har det bra i familjen. Kram Råbert

http://myadvertisingspace.blogg.se/category/mat-och-bak.html

2012-02-09 @ 21:34:51
URL: http://myadvertisingspace.blogg.se/
Postat av: Karin

MIA: Ja då är du duktigare än jag som bara "periodar"

Hoppas det blir gott!



FRÖKEN DILL: Jo jag hoppas på det, provsmakning framöver!



RÅBERT: Prova Råbert och berätta gärna om du gör någon annan fyllning. Fint här och nu drar vi till fjällen!

2012-02-10 @ 17:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0