Kräftsoppa på fjället

 
Här kommer den ultimata utflyktssoppan, bara att äta en macka till så blir man riktigt mätt!
 
KRÄFTSOPPA ca 4 port
1 ask kräftstjärtar (170 g)
2-3 rivna morötter
400g kräftost
4 dl vatten/spad
4 dl creme fraiche eller grädde
1 fiskbuljongtärning
1 dl dill
1-2 rivna vitlöksklyftor
peppar

tippa i litet spad om du vill ha mer sälta, ja jag vet att det kryllar av E-nummer i den men det kompenseras av fjälluften!

lite maizena om du vill ha soppan tjock


♥ Rör ihop allt utom kräftstjärtarna i en kastrull på Trangiaköket och låt det koka upp, lätt va?

 
♥ Fördela kräftorna i kåsorna och slå den heta soppan över.
 
 
 
 
Här ska det bli matpaus.
 
 
 
Marianne tar sats!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Märit

Men, gud så gott och så enkelt, den kräftsoppan måste jag testa!
Ha det gott i sommar! =)

Svar: Ja den är verkligen enkel och alla gillar den!
Karin Walker

2012-07-18 @ 22:10:48
URL: http://torparsambo.blogg.se
Postat av: Gunilla

Såg gott och trevligt ut det där! Tack för trevligt sällskap i Oskarshamn. Jag ska läsa mer i din fina blogg en annan dag, nu blir det sova, jobb imorgon.

Svar: Tack själv Gunilla det var så trevligt! Ha det fint och hoppas du får något mattips i min blogg. Jag ska också börja jobba på måndag.
Karin Walker

2012-07-19 @ 23:04:26
Postat av: Sanna

Vilka härliga fjällenbilder! Duktigt att ta med så pass mycket mat upp. Det ser supersmarrigt ut!

Svar: Ja nu längtar jag till fjälls igen! Vi har en stark tjej som bär mycket med oss, men det är lugnt när vi inte har tältgrejer med oss!
Karin Walker

2012-07-22 @ 11:16:43
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0