Kyckling med mangochutney och sambal




Här på fjällsluttningen blåser det rejält nu, det känns som om stugan lättar snart! Inget vidare väder men vi åker skidor ändå för backarna är helt ok. Bowlingen är avklarad och jag kom som vanligt skitsist men jag blev lovad (mutad med) glass av döttrarna så den sista halvtimmen funderade jag på vilken sort jag skulle välja. Mitt i tänket fick jag en strike och hur det gick till har jag ingen aning om.


KYCKLINGGRATÄNG till många ca10 st
2kg kycklingfile´
2 paprikor
5 dl grädde
5 dl creme fraiche
1,5-2 dl mangochutney
1/2-1 msk sambal
4 klyftor vitlök
1 msk persillade
salt och peppar

1. Dela kycklingen i bitar och bryn den i smöret, krydda och lägg i en stor ugnsform.

2. Strimla paprikan och blanda med kycklingen.

3. Blanda ihop allt det övriga och häll över kycklingen.

4. Gratinera i ugnen i ca 30 minuter, 225 grader.








Här knäpps det bindningar och beslutas om vilka backar vi ska ta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0