Kardemummakaka i långpannan

 
Nu har man snart slut på semestern här men det har varit en härlig en! Och som vanligt känns det som man inte hunnit träffa alla som man tänkt.... men men så är det nog för alla. Det gäller att tänka på allt man gjort istället för tvärtom!
Här får ni en sommarkaka fast egentligen borde jag bakat kubb för det är det somrigaste fikat jag vet.
 
 
KARDEMUMMAKAKA i långpannan
 
200g smör
12 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
4 dl strösocker
4 tsk stött kardemumma
2 ägg
4 dl mjölk
 
GARNERING:
4 msk hackad mandel
4 msk pärlsocker
 
 
 
Sätt ugnen på 175°!
 
1. Smält smöret.
 
2. Blanda allt det torra och tippa i mjölk och ägg.
 
3. Rör sedan ner smöret, blanda väl och tippa smeten i en långpanna med bakplåtspapper.
 
4. Strö över socker och mandel, grädda i 175 grader i 30-40 minuter
 

Kommentarer
Postat av: Carina Holm

Igår bakade jag kardemummakakan. Den blev jättefin och den behövde inte vara inne så länge. Hade den inne ca 27 minuter. Den kommer jag att göra fler gånger och receptet tar jag med på jobbet och bakar till våra gamla. :)

2013-10-06 @ 18:39:07
URL: http://cina-cinasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0