Vitchokladbräck med rostade nötter, pumpakärnor och tranbär

 
Här får ni mitt sista julgodis men kolla gärna mina andra recept!
Vit choklad är ju väldigt söt men med de där syrliga tranbären till blev det en god kombo.
Varför har man inte testat att torka själv? Svärfar har ju tagit med mig på värsta tranbärsmyren..... men då gjorde jag visst annat med bären.
 
 
 
VITCHOKLADBRÄCK
200g vit choklad
50 g hasselnötter
50g torkade tranbär
2 msk pumpakärnor
 
 
 
1. Rosta nötterna i en torr het panna och gnugga sedan bort skalet i en handduk och hacka de grovt.
 
 
2. Smält chokladen i micro eller vattenbad.
 
 
3. Stryk ut chokladen tunnt på en plåt med bakplåtspapper.
 
 
4. Strö över nötter, pumpakärnor och tranbär, tryck till de lite lätt.
 
 
5. När chokladen stelnat helt så bryt chokladen i bitar och förvara kallt.

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Plocka tranbär, vilken lyx! Tror inte att det går att hitta här nere, det är frysdiskarna som gäller:)
Vi gjorde något liknande dessa och det blev, precis som du skriver, sån härlig smakkombo mellan syran och sötman.
Hoppas du får en fin helg,
kramar

2014-12-19 @ 16:40:38
URL: http://martenssonskok.blogspot.se/
Postat av: Kerstin

Men här ser jag att julstöket är i full gång:=) Mycket gosaker ser jag. Tror jag måste ta mej en sväng mot "byn" efter helgerna och se om det finns något kvar i burkarna ;=) Kram till dej och en riktigt GOD JUL!

2014-12-19 @ 17:47:22
URL: http://mindag365.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0