Snabba goda snitt!

 
Lite energi måste man ha ibland, ok jag vet att det här är snabb energi men då ska ni veta att skidorna gick som spjut i backen idag! Riktigt kallt i morse -17 grader men med en sol som gassade hela dagen så blev det betydligt varmare och fantastiskt skidföre😄☀️🏂


  • Chokladsnitt
    200 g smör eller margarin
    2 1/2 dl socker
    2 msk vaniljsocker
    4 msk kakao
    5 dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver

    De här är lätta att göra ,bara att blanda ihop allt, göra 4 långa rullar, 
    ingen pensling eller nåt pärlsockertjafs.
    Det bästa av allt  är att det är mycket kakao i degen.
    Obs!!! Provsmaka inte degen för då blir det så få kakor!
    Grädda i 175° i ca 15-17 min 
    Dela kakorna lite snett när du tar ut dem från ugnen.



    Kolakakor
    200 g smör
    2 dl socker
    5 dl mjöl
    2 msk vaniljsocker 
    2 tsk bakpulver
    2 msk sirap

                                                                                                                                                                           
    1. Rör smör och socker.

    2. Tippa i de övriga ingredienserna och kör till en jämn smet, jag är lat och kör alltid med elvispen!

    3. Dela degen i fyra bitar (låt den vila om den är trött men jag gräddar ofta direkt)

    4. Rulla ut till längder, tryck till dom lite lätt.

    5. Grädda tills de är ljusbruna och krispiga i ca 15 min 175°








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0