Kasslersås med paprika och ost

 
Jag tänkte testa blomkålsris till middag idag tillsammans med den här såsen, första planen var att ugnsbaka
blomkål för det blir grymt gott men jag river den grovt och tippar i kokt vatten ca 10 sek. och kollar hur gott det blir.
Som ni ser så har jag lika mycket grönt som kassler i såsen och det har gått lätt att öka på med mycket mera grönsaker! Lättaste sättet att äta mera grönt är ju i gratänger, soppor och såser tycker jag.
Det som stör mig mest nu är att kasslern var från Danmark grrrrr..... och jag som har bestämt mig att bara köpa svenskt griskött och att alltid kolla NOGA innan grejerna åker i korgen, ja så duktig var jag!!!
 
 
 
KASSLERSÅS med paprika och ost 3 port
 
200g kassler
200g minipaprikor
5 salladslökar eller 1 dm purjolök
1-2 klyftor vitlök
3 dl grädde
2 dl mjölk
maizena till redning
1 dl riven ost med smak
nymalen svartpeppar
en nypa chili av ngt slag eller sambal
salt
 
 
1. Strimla kassler, paprika och salladslök och finhacka vitlöken.
 
 
2. Bryn kasslern i smör och låt sedan paprika fräsa med en kortis och sist får vitlök och salladslök fräsa med en minut.
 
 
3. Tippa i grädde, mjölk och låt det koka upp, red av så såsen blir simmig.
 
 
 
4. Smaka av med riven ost och kryddor.
 
 
5. Servera med pasta, ris eller kokta grönsaker!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Ser gott ut :)

2016-01-31 @ 13:25:32
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0