Kokta grönsaker och ostsås med skinka

 Det här åt vi till middag idag, lätt som en plätt med potatis i kastrullen och grönsaker ovanpå i lilla "bambukokaren"



OST/SKINKSÅS
2hg skinka (kallrökta snuttbitar hittade jag nästan gratis och såååå goda)
1 dm purjo
1 vilöksklyfta
1 msk smör
3 dl mjölk
1 dl grädde
2 tsk maizena
150 g Philadelphiaost
2 dl riven ost
peppar

Fräs lökarna mjuka i smöret.
Vispa ihop vätskan med mjölet och låt det puttra.
Lägg i skinkan och osten och låt det bli varmt.
Skinkan var så salt så t.om jag tyckte det räckte men peppra på rejält!


Nu ska jag titta på "Halv 8 hos mig" det är rätt kul tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Mums !!!!

2008-10-22 @ 08:41:32
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0