Rabarber och citrondricka

Jag har varit och spelat fela på Hemvändardagen i Ånge och ikväll blir det party där. Till middag nu blir det kalla räkor, kall skagenröra och baguetter från Ica. Lätt och gott! Jag ska plocka lite grönt från landet bara och sen är det matdags.
Här kommer ett läskande och gott  recept i sommarvärmen och ha nu en riktigt skön lördag!


RABARBER OCH CITRONDRICKA
2 kg rabarber
2 citroner
vatten
socker

Skär rabarber och citron i bitar och varva i en stor kastrull.
Slå kokande vatten över så att det täcker.
Låt kastrullen stå kallt i ca 4 dygn.

Sila och tippa i 7 dl socker / liter saft.
Låt allt koka i 20 minuter och slå sedan på flaska och korka igen.
Inget konserveringsmedel har jag i för den kommer att gå åt i den här värmen!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter gott och svalkande i sommarvärmen.

2009-06-27 @ 18:30:13
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: mimmismat

Jag vet att den kommer att gå åt. Gu så gott!

2009-06-27 @ 19:08:24
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: AJS

Jag fattar inte att du hinner allt, du e otrolig!

2009-06-27 @ 21:49:04
Postat av: Karin

Jessica den är jättegod men kanske man ska dra ner en gnutta på sockret!



Mimmi jag tror som du, funderar på att göra bål med den där som bas....



AJS just den här drickan den tar ingen tid, den gör sig själv!Sen ska du veta att jag har bara ett barn som bor hemma och mannen är som bekant fotbollstränare!

kram kram

2009-06-28 @ 22:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0