Tomatsalsa och halloumitoast

I helgen har jag varit på spelträff i Önsta hos Åke Persson. Ullavännen kom hem från Ockelbo och vi spelade både fredag och lördag. Vi fick smaka Åkes omtalade älgköttsoppa på kvällen, typ 50 liter hade han kokat ihop och den var helt fantastiskt god. Jag tror att frun Inger varit med och rört i grytan också.......Klimp som jag haft på min "integillalista "har nu hoppat över till "gillalistan" . Det var klimp med mandelsmak precis som mormor gjorde när jag var liten och som jag inte gillade då. Kort från detta? Svårt det när kameran blev hemma.  (Jag har glömt så mycket den här helgen och är så vimsig nu så jag blir rädd för mig själv!)

Regnet öste ner på Nationaldagen så det blev inget spel på häst och vagn som det var tänkt. Hjälp vad kallt det var, jag skulle ha lyssnat på mamma som snackade om långkallsonger ?! Trots vädret så var det kul ändå, spelmän de spelar ändå!

Igår kväll var vi på fest hos Cilla och Kjell-Ove och det var kul och gott som vanligt,(möjligtvis att det skulle vara tidsbegränsning för vissa på karaoken, ha ha)

Det här bjöd dom på:
♥Tomatsalsa och halloumitoast
♥Grillad kotlettrad med fransk potatissallad, vinsås, grönsallad med basilika och marinerade bönor
♥Rabarberkaka och grädde (recept kommer senare)



Tomatsalsa och halloumitoast
8 tomater
1 rödlök
8 msk olivolja
2 msk vinäger
2klyfta vitlök
400 g halloumi
salt, peppar
8 brödskivor
ruccola/sallad

Kärna ur tomaterna och hacka dom och löken.
Blanda med vitlök, olja vinäger och kryddor.
Stek osten, värm brödet och "bygg mackan" och jag lovar att du inte blir besviken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0