Canneloni med skinka, spenat och ost

Ge mig canneloni, macaroni och lasagne........tänker direkt på Lasse Holm och melodifestivalen!
Jag bara surrar om att göra egen pasta men varför blir det aldrig? Jo men just det jag ska skaffa en pastamaskin först eller anmäla mig till en "tålamod med kavelkurs" ! Hur som helst var det väldigt enkelt att öppna förpackningen med coops färdiga pastaplattor och det blev riktigt gott också. Jag har gjort rullarna med tomatsås över tidigare men det här tyckte vi alla var godare. Det här blir en lätt rätt att laga när vi är i fjällen, lättare än lasagne faktiskt!




CANNELONI MED OSTSÅS
250 g färska lasagneplattor
12 st skinkskivor
ost du gillar att lägga i rullarna,mozarella, västerbotten, feta är gott men goudaost var det jag hade hemma.
200 g fryst bladspenat 

 OSTSÅS
2 msk smör
3 msk vetemjöl
5 dl mjölk
1 creme bonjour vitlöksost
1 dl grädde
2 msk hackade örter eller 2 tsk torkade
salt, peppar, nyriven muskot
2-3 dl riven ost att strö över rullarna

Tina spenaten om du har fryst, krama ur vattnet.
Lägg skinka, spenat och ost på plattorna, krydda lite med salt och peppar.
Rulla ihop och lägg rullarna tätt med skarven neråt i en ugnsform.
Koka såsen och slå den över rullarna.
Strö över osten och grädda i ugnen i 200° i ca 30 minuter.

Kommentarer
Postat av: I Nadjas kök

Gott, gott, gott säger jag bara!

2009-03-21 @ 16:23:15
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com
Postat av: Mimmi

Hej.

Följer dig blogg och hittar en del väldig bra recept.

Har utan att fråga dig länkat från min blogg till din.

Är det ok? om inte tar jag bort den.



Ha det gott

Mimmi

2009-03-21 @ 18:27:43
URL: http://mimmiumea.blogg.se/
Postat av: Nette (kardemumma Gumman)

vi har hakat på canneloni tåget! :D Din ser åxå väldigt smarrig ut!

2009-03-21 @ 20:25:23
URL: http://kardemummagumma.wordpress.com
Postat av: mimmi

Så gott med pastagratäng. Det får bli sonens sak att laga till fredagmaten.



Må så gott/ Mimmi

2009-03-22 @ 07:24:42
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: Karin W

Nadja det var gott!



Mimmi vad kul! Jag blir jätteglad om du länkar till mig, tackar och bockar!



Nette har du kollat in flera cannelonilagare?



Mimmi din son verkar såå duktig men jag fattar vem han brås på!

2009-03-22 @ 22:47:07
Postat av: ÅSa

mmm! Tack för tipset, ska provas! :D

2009-03-28 @ 15:59:49
URL: http://maripoosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0