Kalasgotts Fläskytterfiléspett



Jag lovar att inte blogga om ett enda spett resten av sommaren, det här är det sista! Det blev en huxfluxgrillning och receptet tog jag ur Jennies bok Kalasgott och det blev kalasgott trots att jag var lite skeptisk. Jag trodde att köttet skulle bli segt och att jag skulle sakna mera kryddor men det är jobbigt att säga det här - Jag hade FEL!

FLÄSKYTTERFILÈSPETT
6-8 hg fläskytterfilé
1/2 tsk fänkålsfrö
1/2 tsk korianderfrö
2 klyftor vitlök
1/2 citron, saft och skal
färsk oregano eller en nypa torkad
2 msk olivolja
salt och nymalen peppar


1. Putsa bort hinnor och skär köttet i bitar på ca 3x3 cm.

2. Mortla frön och blanda dem med riven vitlök, citron och kryddor.

3. Lägg köttet i en plastpåse med marinaden och låt det ligga i minst 2 timmar gärna över natten.

4. Trä upp köttet på blötlagda spett och grilla 5-7 minuter och servera med massor av grillade grönsaker och någon god sås!


Kommentarer
Postat av: Säterberg

Du får blogga om hur många spett du vill i fortsättningen, det är toppen, passa på, enkelt nu under sommaren ! Jag vill ha fler tips, å de vill andra också !!!

Svar: Ha ha då kanske det dyker upp något fler också Anita!
Karin Walker

2012-06-28 @ 23:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0