Äppel och fänkålssallad



Nu kommer receptet, måste varit trött igår och bara publicerat bilden. Gillar du lite lakritssmak så prova den här salladen som passar suveränt till gravad eller rökt lax.


ÄPPEL OCH FÄNKÅLSSALLAD
2 st fänkål
3 st röda äpplen med skal
1/2 dl dill
1/2 dl olivolja gärna med citron, jag hade en med saffran och apelsinsmak
3 msk pressad citron
salt och peppar


1. Ta bort rotstocken från fänkålen och skiva sedan både äpple och fänkål tunt, lättast i en matberedare.

2. Tippa över det övriga på direkten så inte äpplena blir bruna.

3.  Smaka av med kryddor och salladen blir ändå godare om den får stå och dra några timmar.


Nu är Petter hemma och ska hjälpa mig med datorn som bara krånglat de sista veckorna, tror ni den krånglar nu när supporten finns här ??? Nejdå burken sköter sig helt exemplariskt......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, så gott. Fick idag vitlöksfräst palsternacka, vitkål, äpple och purjo på skolans salladsbuffe. Var kanongott! Kolla in www.fjallkassen.se för senaste matnyheten i västra Härjedalen./// Åsa Z

2012-03-12 @ 16:25:49
Postat av: Anonym

Underbar blogg, sånt blir man glad av! Besök gärna min och lämna gärna en kommentar!

2012-03-12 @ 22:24:47
URL: http://victoriasmatblogg.tumblr.com
Postat av: Vicki

oj namnet följde inte med men det var min kommentar! :)

2012-03-12 @ 22:26:15
Postat av: milla

Fänkål är ju hur gott som helst.

2012-03-14 @ 20:02:20
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Karin

ÅSA:Det låter som ni har personal som gillar att laga mat på din skola, mums. Kollade in fjällkassen och hjälp vad mycket gott det var. Vi ska upp v13 och 14 och det vore kul och testa (iaf om vi inte blir fler än 6)

Vi ses kanske i backarna!



VICKI:Tack, jag ska kolla in din!



MILLA:Ja man snöar lätt in när man fått smak på den!

2012-03-14 @ 21:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0